Επίσκεψη του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνι Γεωργιάδη στο τηλεφωνικό κέντρο του 1555 με αφορμή την έναρξη πιλοτικής διαδικασίας ενημέρωσης ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ σχετικά με το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα
O Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης, επισκέφθηκε την Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 2023, το τηλεφωνικό κέντρο του 1555, με αφορμή την έναρξη της πιλοτικής διαδικασίας ενημέρωσης ασφαλισμένων του e-ΕΦΚΑ σχετικά με το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα και την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης. Τον Υπουργό συνόδευε ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης.
Ο κ. Γεωργιάδης συνομίλησε με την πρώτη υποψήφια συνταξιούχο που δέχθηκε τηλεφωνική κλήση από υπάλληλο του 1555 προκειμένου να ενημερωθεί για το ποια δικαιολογητικά πρέπει να καταθέσει και με ποιο τρόπο μέσα στο επόμενο διάστημα.
Αμέσως μετά, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνις Γεωργιάδης έκανε την ακόλουθη δήλωση (on camera):
«Έχουμε δει μέχρι τώρα ο πολίτης να κυνηγάει το κράτος και το κράτος συνήθως να ταλαιπωρεί τον πολίτη με διάφορες διαδικασίες. Σήμερα παρακολουθήσατε live την πρώτη φορά που το κράτος πήγε στον πολίτη. Ο e-ΕΦΚΑ θα πηγαίνει στους πολίτες μας, αντί να περιμένουμε εμείς τους πολίτες μας να προσπαθούν να βρουν την άκρη με τη σύνταξη τους. Η πρωτοβουλία την οποία εγκαινιάζουμε από σήμερα, έχει τον εξής χαρακτήρα: Να ενημερώσουμε μέσω του 1555 όλους τους ανθρώπους που αποκτούν συνταξιοδοτικό δικαίωμα το επόμενο εξάμηνο ώστε να είναι ενήμεροι για το ποιες ενέργειες θα πρέπει να έχουν κάνει προπαρασκευαστικά ώστε να μπορούν να πάρουν την σύνταξη τους γρήγορα και έτσι όταν κάνουν την αίτηση να πάρουν τη σύνταξη τους όσο είναι δυνατόν, μέσα στις πρώτες μέρες. Να μην ταλαιπωρηθούν καθόλου.
Θέλω επί τη ευκαιρία να ευχαριστήσω τον Διοικητή του ΕΦΚΑ, κύριο Βαρβέρη. Όταν ανέλαβα, παρέλαβα τις εκκρεμείς κύριες συντάξεις στο ύψος περίπου των 35.000 και στις προγραμματικές μου δηλώσεις είχα θέσει έναν πολύ φιλόδοξο στόχο: Να φτάσουμε τέλος του χρόνου τις 25.000, να πάμε κάτω από το 30% στις εκκρεμότητες. Χθες, πέσαμε κάτω από τις 25.000, θα κλείσουμε δηλαδή 24.000, σημειώνοντας μία μείωση άνω του 30% μέσα σε έξι μήνες που ανέλαβα την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας.
Επίσης, χθες είχαμε άλλη μία πολύ μεγάλη πρωτιά. Μόνο το χθεσινό 24ωρο και μετά τη ψήφιση του προχθεσινού νόμου στη Βουλή που μας έλυσε τα χέρια με μία ειδική νομοθετική διάταξη, εκδώσαμε σε ένα 24ωρο 11.000 επικουρικές συντάξεις.
Οι επικουρικές συντάξεις όταν ανέλαβα την ηγεσία του Υπουργείου ήταν περίπου στις 65.000 και σήμερα είναι στις 30.000, οπότε είναι κάτω από το 50% η μείωση και των επικουρικών συντάξεων.
Κάνουμε τα πάντα για να βελτιώσουμε τη ζωή των συμπολιτών μας και είμαι πάρα πολύ περήφανος. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα όλους τους εργαζόμενους στον e-ΕΦΚΑ, που αυτούς τους έξι μήνες με έχουν περιβάλει με πολύ μεγάλη αγάπη και εμπιστοσύνη και πιστεύω και εγώ αυτούς, και έχουμε κάνει μια πολύ ωραία ομάδα.
Και θέλω να ευχαριστήσω πάρα πολύ και το 1555. Έχει πάρει εκατομμύρια κλήσεις όλο αυτό το διάστημα. Εδώ είναι οι άνθρωποι του 1555, για να έχετε την εικόνα ποιοι είναι οι άνθρωποι που σας εξυπηρετούν κάθε μέρα, που βρίσκουν λύση στα προβλήματά σας, που προσπαθούν να σας ξεμπλέξουν από όλα τα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας είτε αφορά στον e-ΕΦΚΑ, είτε αφορά στη ΔΥΠΑ, είτε αφορά σε οτιδήποτε άλλο θέμα γύρω από το Υπουργείο Εργασίας.
Νομίζω ότι το 1555 ήταν από τις πιο καλές πρωτοβουλίες που έλαβε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ο Κωστής Χατζηδάκης και συνεχίζω και εγώ με πολύ μεγάλη ένταση, γιατί τη θεωρώ πάρα πολύ σωστή, να μπορούμε να λύνουμε τα προβλήματα των ανθρώπων.
Πρέπει κάποια στιγμή ο e–ΕΦΚΑ να παύσει να είναι συνώνυμο της ταλαιπωρίας και πιστεύω ότι έχουμε κάνει μεγάλη προσπάθεια για να το έχουμε αυτό σε μεγάλο βαθμό ανατρέψει. Είμαστε στα τελευταία βήματα της διαδρομής.
Έχουμε σκοπό μέσα στο 2024 να σας καταπλήξουμε στον e-ΕΦΚΑ και να γίνουν όλα πάρα πολύ πιο εύκολα. Η ψηφιοποίηση του Oργανισμού προχωράει με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Οι αυτοματοποιήσεις πολλαπλασιάζονται και όσο η ψηφιοποίηση προχωρά, τόσο θα βλέπετε έναν καινούριο Οργανισμό που θα μπορεί να σας εξυπηρετεί με πολύ μεγάλη ταχύτητα.
Θέλω πραγματικά να ξέρετε ότι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δώσει εντολή να ασχολούμαστε με την καθημερινότητα των ανθρώπων, με τα καθημερινά του προβλήματα και αυτό έχουμε σκοπό να κάνουμε, να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει, να μην φεισθούμε κόπου και χρόνου, αλλά να μπορέσουμε να κάνουμε τη ζωή σας πιο εύκολη.
Επίσης, θέλω να πω ότι είμαι πάρα πολύ ευτυχής και υπερήφανος, διότι μετά τη ψήφιση του νόμου μας προχθές, 50.000 εργαζόμενοι συνταξιούχοι συμπολίτες μας έλαβαν 30% υψηλότερη σύνταξη αφού σταμάτησε η κράτηση του 30% που ίσχυε από τη σύνταξή τους.
Αυτή είναι μια ουσιαστική ενίσχυση του εισοδήματός τους. Με το νόμο αυτόν οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι θα έχουν κατά μέσο όρο 2.200 ευρώ αύξηση του εισοδήματος κάθε χρόνο σε σχέση με το παρελθόν. Αυτή για μένα είναι πραγματική κοινωνική πολιτική, όχι με τα λεφτά των άλλων, αλλά με τα δικά τους τα λεφτά, της σύνταξής τους που έχουν δουλέψει και μέχρι τώρα την παρακρατούσαμε.
Είμαι περήφανος για αυτό. Η πολιτική είναι όμορφη όταν λύνεις τα προβλήματα των ανθρώπων και σήμερα αυτό που είδατε είναι μία εικόνα του νέου e-ΕΦΚΑ που έρχεται, του πιο φιλικού προς τον πολίτη.
Εύχομαι σε όλους Καλά Χριστούγεννα, Καλές Γιορτές. Να έχουμε υγεία, να μας έχετε εμπιστοσύνη. Όλα θα πάνε καλά. Ευχαριστώ πολύ.
Να πω και ένα τελευταίο. Ήταν λίγο ωραίος οιωνός, ότι το πρώτο τυχαίο τηλέφωνο που έβγαλε ο υπολογιστής για υποψήφιο συνταξιούχο, ήταν στο Υπουργείο Υγείας. Ξέρετε τους δεσμούς μου με το Υπουργείο Υγείας και έτσι είχα την ευκαιρία να μιλήσω με μία κυρία, την οποία προφανώς κάποτε την είχα διοικήσει ως Υπουργός Υγείας.
Να έχετε καλές γιορτές. Να έχετε υγεία. Να χαίρεστε τις οικογένειές σας. Όλα θα πάνε καλά».
Από την πλευρά του, ο Διοικητής του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρος Βαρβέρης τόνισε (on camera):
«Αυτό που θέλω να σας πω εγώ, είναι ότι ο e-ΕΦΚΑ κάνει μία μεγάλη προσπάθεια εδώ και δύο – τρία χρόνια. Η προσπάθεια αυτή έχει να κάνει με το να ξανασυστηθεί στον πολίτη. Γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά την ταλαιπωρία που έχουν περάσει οι Έλληνες πολίτες όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Η προσπάθεια λοιπόν είναι να ξανασυστηθούμε, να δώσουμε καινούριες και πιο ποιοτικές υπηρεσίες. Μέρος αυτών των υπηρεσιών είναι και τα σημερινά εγκαίνια, που είχαμε τη χαρά μαζί με τον κύριο Υπουργό να εγκαινιάσουμε την πρώτη τηλεφωνική κλήση σε πολίτη. Η υπηρεσία πηγαίνει στον πολίτη και όχι ο πολίτης στην υπηρεσία. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ που είστε εδώ μαζί μας. Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη στήριξη».
Σημειώνεται ότι η νέα πιλοτική εφαρμογή του e-ΕΦΚΑ θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο και σχετίζεται με την τηλεφωνική επικοινωνία του Φορέα με 1000 εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα, που έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα. Οι πολίτες θα ενημερώνονται 6 μήνες πριν από την αίτηση συνταξιοδότησης, για το ποια δικαιολογητικά πρέπει να καταθέσουν και με ποιο τρόπο. Είναι η πρώτη φορά που το κράτος πάει στους πολίτες και όχι οι πολίτες στο κράτος. Στόχος του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και του e-ΕΦΚΑ είναι η υπηρεσία να επεκταθεί και στους μισθωτούς και μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.